МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ "Malenkii Prints" (rus)

Edició en rus comprada a Moscou el
12 de març de 2017
(núm 126)

ЛЕОНУ ВЕРТУ              
        Прошу детей простить меня за то, что я посвятил эту книжку взрослому. Скажу в оправдание: этот взрослый - мой самый лучший друг. И еще: он понимает все на свете, даже детские книжки. И наконец, он живет во Франции, а там сейчас голодно и холодно. И он очень нуждается в утешении. Если же все это меня не оправдывает, я посвящу свою книжку тому мальчику, каким был когда-то мой взрослый друг. Ведь все взрослые сначала были детьми, только мало кто из них об этом помнит. Итак, я исправляю посвящение:
ЛЕОНУ ВЕРТУ,              
когда он был маленьким

Entre els dies 3 i 26 de març vaig estar a Rússia. Vaig conviure amb la gent d'allà, especialment durant els milers de quilòmetres que vaig recórrer-hi en tren mentre em dirigia cap a Sibèria. Un dels dies que férem a Moscou visitàrem el carrer Arbat. Al costat hi ha el Novo Arbat, i en aquest segon carrer hi ha una gran llibreria plena a vessar, de llibres i de coses de tota classe, fins i tot hi havia una petita secció filatèlica i numismàtica a dins! Va ser en aquella llibreria que vaig trobar-hi aquest llibre.

Amb aquest llibre a la col·lecció s'afegeix també una nova llengua. El rus. La llengua eslava amb un major nombre de parlants del món, ni més ni menys que 170 milions, amb totes aquestes persones parlant rus és la llengua més parlada d'Europa. És la vuitena llengua amb més nombre de parlants del món, i jo sé demanar-hi un te negre amb llimó! 

L'àrea lingüística del rus és la major de tota Euràsia: